Pengedar Shaklee Sabah Anda Ada Di Sini

Salam sejahtera semua☺

I'm back here setelah lama tidak bersiaran dari blog ni.. hehee

Mungkin ramai lupa dah kan siapa saya.. Takpa, hari ni saya ingin memperkenalkan diri saya kepada anda semua.

Saya, Sylvia Yong berasal dari Tenom dan kini menetap di Kota Kinabalu, Sabah. Saya telah mendirikan rumahtangga dengan jejaka Limbang, Sawarak 13 tahun yang lalu. Kami mempunyai 2 orang anak lelaki yang aktif dan bakal dikurniakan baby girl July ni.

Keluarga Kecil Ku

Sebelum terjebak dengan bisnes Shaklee, saya dan suami masing-masing ada kerja hakiki dan part time bisnes sendiri. Saya menjual barangan baby secara online dan buka kedai jual produk kesihatan sambil menjalankan tanggungjawab sebagai Assistant Manager di sebuah roofing company di Kota Kinabalu.

"Jodohku Bersama Shaklee Kerana Mealshake"

Pada tahun 2012, anak kedua saya berumur 2 tahun sangat cerewet makan. Semua makanan tidak lalu kecuali nasi dengan sup, bubur kosong atau ayam kfc. Kecerewatan dia ni mungkin juga disebabkan mild autism dia
Badan dia makin hari makin cikeding. 

Mama mana tidak risaukan. So bermula lah misi mencari supplement untuk si Jason ni.
Macam-macam multivitamin dalam bentuk pil dan cecair dibeli dari farmasi dan ada yang tidak dimakan olehnya sbb bau dan rasa tidak "sedap" bilangnya.

Masa saya scroll2 FB mencari supplement d online, saya ternampak iklan Master Aya (yang merupakan upline Shaklee saya sekarang) pasal Mealshake. Entah kenapa terus tertarik sebab 1st time nampak multivitamin & multimineral yang dalam bentuk serbuk dan senang dibancuh utk diminum.

So, saya terus PM Aya dan minta qoute harga Mealshake. Bila tahu harga member lagi murah, saya decide terus join member dan beli setong mealshake untuk anak picky eater ni.

Dalam seminggu, nampak perubahan dari segi selera makan si Jason selepas minum MealShake. Dulu tiap kali mo bagi makan, saya rasa stress sebab kena "paksa" dan kejar dia.. tapi lepas minum mealshake, dia pula "paksa" saya kasi makan dia dan dia kejar sampai ke dapur untuk cari makanan
.
Amazing kan? Hahaha

Sejak tu, saya jatuh cinta dengan Shaklee gara-gara MealShake
Testimonial Jason Bersama MealShake

"Ada Apa Dengan Shaklee Membuatkan Saya Begitu Setia Dengannya?"

Saya start belajar buat bisnes online Shaklee awal Jan 2013.  Saya dan suami membangunkan empayar Aurora Legacy yang merupakan bisnes baru kami dan kami nekad mahu fokus 100% dalam bisnes shaklee ni. Kami mahu jadi salah satu Pengedar Shaklee Sabah yang paling aktif.

Masa tu saya hanya buat part time sebab masih ada kerja hakiki tetapi jiwa saya dah FULLTIME untuk Shaklee.

Saya set target dan bagi diri tempoh 12 bulan; sekiranya bonus shaklee 3 kali ganda dari gaji hakiki saya, saya akan resign buat full time shaklee.

Dan....

Akhirnya pada 22hb Dec 2013, saya berjaya hantar surat "cerai" dgn bos saya dan sejak itu saya fokus 200% bisnes shaklee saya.
Sepanjang tempoh 4 tahun lebih saya join shaklee, macam2 pengalaman berharga saya perolehi.

Dan Kini...

Shaklee bukan lagi fulltime business saya Tetapi menjadi LIFETIME business dan akan diturun temurunkan ke anak cucu saya. Kami merupakan salah satu Pengedar Shaklee Sabah yang paling aktif di mana kami ada ramai downline di seluruh Sabah malahan di Sawarak dan juga semenanjung.


Founder of Aurora Legacy


+++++++++++++++++++++
Antara sebab kenapa saya masih bersama Shaklee setelah 4 tahun berbisnes:

√ sebab saya join under group shaklee yg paling hebat d Sabah - Pollux Family

√ sebab saya ada uplines nenek moyang yang banyak support walaupun jauh nun di semenanjung

√ sebab saya ada dowline @ anak cucu yang sentiasa bersama saya susah dan senang

√ sebab dalam business Shaklee saya dikeliling ramai kawan-kawan yang positif dan mempunyai impian yang sama

√ sebab dalam Shaklee kami tidak dibezakan bangsa, agama tetapi kmi "hidup" harmoni seperti satu Family

√ sebab business Shaklee merupakan business MLM by NETWORKING.

√ sebab business Shaklee ini adil. Tiada istilah upline goyang kaki dan duit berkepuk2 masuk dalam poket. Siapa yg rajin, dia akan dapat banyak.

√ sebab business Shaklee menawarkan macam2 bonus dan insentif untuk ahlinya.

√ sebab business Shaklee telah berada di pasaran global lebih dari 60 tahun dan di Malaysia lebih dari 25thn

√ sebab slogan Shaklee yg berani mati - "Always Safe, Always Work & Always Green" begitu menyakinkan saya.

√ dan paling best, sebab Shaklee merealisasi impian saya yg dulunya hanya omong2 saja.

*Jika anda ada impian, Jangan takut utk mencapainya.*

U can be a part of our Shaklee family utk merealisasikan impian anda


Coretan by Sylvia Yong, Pengedar Shaklee Sabah - 014.355.9395
www.wasap.my/60143559395/SylviaShaklee

No comments: