Apa Bezanya Vit C Shaklee Berbanding Vit C di Pasaran?

Macam-macam jenis vit C ada d pasaran ni. Ada yang main telan, main suntik, main sapu dan mcm2 lagi. Tapi dalam banyak-banyak Vit C, saya jatuh cinta dengan Vit C Shaklee kerana :

√ Vit C Shaklee diperbuat daripada extrak Jagung yang sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai gastrik / pedih ulu hati

√ Vit C Shaklee mempunyai Sustained Release formula. Maksudnya ia disimpan di dalam tisu badan dan dilepaskan secara berperingkat dalam tempoh 5 jam.

√ Vit C Shaklee mengandungi Bioflavonoids. Ini akan menpercepatkan penyerapan khasiat Vitamin C ni berbanding Vitamin C lain terutama vitamin sintetik yang banyak dalam pasaran.

√ Vit C Membantu mengsintesis / menghasilkan Collagen semulajadi badan, yang sangat penting untuk kulit, rambut dan kuku.

√ Meningkatkan penyerapan zat besi.


Tahukah Anda?

Apa simptom-simptom jika kekurangan vitamin c dalan badan?

》Mudah tertekan / Stress - sering letih dan lemah

》Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik, tapak kaki keras dan kasar Luka yang lambat sembuh

》Mudah selsema / bersin

》Wajah nampak tua dari usia (Vitamin C penting utk pembentukan kolagen)

》Mudah dapat ulser

》Mudah demam / antibodi tak kuat

》Gusi berdarah

》Salur darah mengecil

》Sakit sendi

》Tanda lebam pada badan

》Weight loss (bukan kurus sihat tapi kurus yang tak sihat, lemah dan kusam)

Pengambilan Vit C secara konsisten sangat penting sebab badan kita tidak dapat menghasilkan Vit C untuk keperluan badan kita.

Banyak manfaat Vit C ni dan antaranya ialah :


★ Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

★ Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

★ Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.

★ Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.

★ Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

★ Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.

★ Mengekalkan kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

====================================

Untuk Order Vit C Shaklee, Sila klik kotak biru untuk Online Order. 

Jika ada sebarang soalan, boleh hubungi saya bila-bila masa di no 014-3559395.

   KLIK SINI UNTUK ORDER :


Sylvia Yong | ID: 591956 | 
Contact no : 014-3559395

Email: sylvia.shaklee@yahoo.com
Facebook : Sylvia Yong


2 comments:

Unknown said...

Vitamin c shaklee mmg terbaik.

Fatin Hamzah said...

Sustained release...best