Psoriasis Penyakit Kulit dan Cara Mengatasinya

Pernah dengar Psoriasis?

Kalau tak pernah dengar takpa, hari ni kita kupas dan mengenali lebih dekat dengan Psoriasis.

Psoriasis merupakan sejenis penyakit kulit tetapi ia berbeza dengan kurap, sebab ia tidak berjangkit.

Pesakit psoriasis biasanya mengalami tompok-tompok dan bersisik pada siku, lutut, kulit kepala, dada dan bahagian bawah belakang badan. Walau bagaimanapun, ianya boleh timbul di mana-mana permukaan kulit termasuk di bahagian sulit. Psoriasis juga boleh melibatkan kuku yang menjadi rapuh dan kekuningan dan ada juga yang mengalami masalah sendi-sendi (arthiritis).

Pesakit Psoriasis memerlukan rawatan berpanjangan untuk mengawal penyakitnya dan mereka memerlukan pemahaman yang baik tentang penyakit tersebut agar tidak menjejaskan keyakinan diri mereka.

Psoriasis sebenarnya adalah keadaan di mana sel-sel kulit mengalami proses matang yang lebih cepat dari biasa. Jika sel-sel biasa mengambil proses kitaran selama 28 sehingga 30 hari, sel-sel kulit psoriasis pula mengambil masa 3 sehingga 6 hari sahaja.

Akibatnya sel-sel ini bergerak ke atas menuju ke permukaan dengan cepat lalu menghasilkan sisik-sisik tebal yang jelas kelihatan. ianya juga mengakibatkan saluran darah di bawah kulit menjadi lebih lebar dan meningkatkan aliran darah.
Peningkatan bekalan darah ini menjelaskan kehadiran tompok-tompok bersisik ini dan menjadi merah apabila digaru dan mudah berdarah.

Salah satu alternatif untuk atasi masalah ini ialah kuatkan immune system dan mecegah keradangan pada kulit. Untuk itu, vivix sangat membantu dalam penyakit Psoriasis dan banyak testimonial telah dikongsikan oleh Pesakit Psoriasis.

Vivix merupakan minuman botanikal yang sangat tinggi kandungan antioksidanya membantu untuk memulihkan penyakit di peringkat sel. Apabila sel sihat, badan pun akan sihat.

Vivix mengandungi resveratrol yang terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol di pasaran.

Kandungan polifenol yang didapati di dalam reseveratrol Vivix adalah 50 kali lebih bertenaga daripada vitamin C dan vitamin E. 

Antioksida ini adalah anti radang yang sungguh kuat pada kulit, mengurangkan kesan pada kulit yang mempunyai masalah rosacea, eczema, psoriasis dan jerawat kronik. Polifenol mampu mempercepatkan penyembuhahan luka pada kulit bagi mengelakkan merebak dan seterusnya mengakibatkan masalah alahan pula.

Testimonial Vivix Pesakit Psoriasis

Testimonial Vivix Pesakit Psoriasis

Testimonial Vivix Pesakit Psoriasis

Testimonial Vivix Pesakit Psoriasis


Jika anda mengalami masalah seperti di atas dah cuba macam-macam rawatan, anda boleh cuba ikhtiar dengan Vivix Shaklee ini.

Untuk Order, Sila klik kotak biru untuk Online Order. Jika ada sebarang soalan, boleh hubungi saya bila-bila masa.


              KLIK SINI UNTUK ORDER :

 Order Vivix


Sylvia Yong | ID: 591956 | Call / SMS / Whatsapp 014-3559395

Email: sylvia.shaklee@yahoo.com
Facebook : Sylvia Yong

6 comments:

Sis Collen said...

Penyakit psiorasis ni memang susah mau kawal.. Sesetengah org rasa kurang senang dgn penyakit ni... Mujur vivix dapat membantu..

Sue Anna said...

Penyakit kulit yg sukar di kawal..syukur ada vivix..ikhtiar la dgn vivix

lydia said...

memang penyakit prsoriasis ni bahaya.ada kawan sturang ini jg masalah smpai effect ke lutut sakit

Falinah said...

Syukur suplemen shaklee ini membantu pesakit psiorasis

AyuRosman.Com said...

Mujur ada vivix, boleh membantu atasi masalah ni..

ibu5azri said...

Vivix mmg terbaik.. cover semua